18. IZVOZNI FOKUS
Kako povečati učinkovitost svojega mednarodnega poslovanja? – praktični primeri
18. Izvozni fokus je bil namenjen namenjen krepitvi mednarodne aktivnosti podjetji. Kaj podjetja počno, da povečajo učinkovitost svojih mednarodnih aktivnosti? Kaj narediti, ko smo naredili prvi mednarodni posel, da bo obseg mednarodnega poslovanja se povečeval? Kako si postaviti prodano strategijo na tujih trgih? Kako se pravno zavarovati v mednarodnem poslovanju? Kako povečati prodajo obstoječim mednarodnim kupcem? Poleg teh vprašanj, bomo ponovno omogočili neposredno izmenjavo izkušenj in izzivov med udeleženci konference. Tudi tokrat smo imeli Izvozno svetovalnico – vodeno diskusijo med udeleženci Izvoznega fokusa.
Pogovarjali smo se o temah:
18. Izvozni fokus, je potekal 2. aprila 2019, od 9.00 do 13.30 ure v kongresni dvorani Kristalne palače, Ameriška 8, Ljubljana.
PROGRAM
Praktični nasveti za povečanje uspešnosti mednarodnega poslovanja
Boštjan Jevšek (Itera): Busness Development v praksi
Na osnovi svojih izkušenj razvoja mednarodnega poslovanja v EU, Amerikah, Avstraliji bo Boštjan Jevšek pripravil nekaj osnovnih nasvetov, kako se lotiti širitve na mednarodne trge, kako razmišljati o produktih, o distribucijski mreži, o ljudeh, ki jih potrebuješ, ali proizvajati doma ali zunaj… Zakaj bi se učili na svojih napakah, če lahko slišite izkušnje drugih? Koristno za vse, ki razmišljate o širitvi na tuje trge oz. menite, da imate še priložnost za izboljšanje svoje mednarodne prodaje.
Peter Vidmar (Agencija 101): Taktike in kreativnost za večji učinek sejemskih nastopov- praktični nasveti
Predstavitev podjetja na dogodkih / sejmih je lahko izredno učinkovita zgodba, a le če se je lotimo pravilno. Načrtovanja se moramo lotiti pravočasno, strateško in v skladu s poslovnimi cilji ter zavedanjem, da ne gre zgolj za kratkoročno investicijo. Pravilne taktike in dobra mera kreativnosti, nam lahko pomagajo osvojiti še tako zahtevnega kupca, bodi si v B2B ali B2C segmentu. V prispevku bomo slišali nekaj praktičnih izkušenj, primerov in nasvetov.
Natalija Zupan (EOS): Kako se izogniti neplačilom – neporavnanim računom – neplačanim računom?
Prodaja je zaključena šele, ko denar sede na vaš račun. Tako je vaš poslovni uspeh v bistvu v rokah vaših kupcev. Premalo preventive lahko pripelje do situacije, ko se namesto s pridobivanjem novih poslov ukvarjamo z neplačanimi terjatvami. V prispevku bo, na osnovi dolgoletnih izkušenj avtorice, pokazano nekaj uspešnih in manj uspešnih primerov povezanih s terjatvami v mednarodnem poslovanju. Naslov prispevka bi se lahko glasil tudi « Po toči zvoniti je prepozno« in bi bil lahko sinonim za priporočilo vsem, ki prodajate, izvažate in imate s kupci dogovorjen rok plačila.
Gost tokratnega Izvoznega fokusa bo Dušan Olaj (Duol), ki bo z nami deli nekaj svojih 30 letnih mednarodnih izkušenj.
Duol že vrsto let manj kot 5% svojih prihodkov ustvari v Sloveniji. Tako, da je povsem odvisen od uspešnosti mednarodnega poslovanja. Prisoten je na vseh kontinentih. Njegovi kupci so privatne družbe, multinacionalke, družinska podjetja, državne institucije, društva… Kako osvojiti prvi velik posel, kako iz usmeritve v predvsem športne objekte preiti v nova področja, kako do povsem novih kupcev, ki te ne poznajo, kako namesto obiskovanja sejmov narediti svoje »sejme«. kako dobiti ljudi za mednarodno poslovanje…Čaka nas zanimiv, motivirajoč in koristen pogovor.
Izvozna svetovalnica – »Kje imam izzive v mednarodnem poslovanju – Kako bi jih rešil?«
Nadaljujemo z novostjo, ki smo jo uvedli na prvem letošnjem Izvoznem fokusu – sodelovanje vseh udeležencev. Udeleženci bodo imeli možnost deliti svoje izzive in prositi sodelujoče za njihove nasvete. Sodelovali bodo lahko povsem vsi udeleženci. Pridite in preverite, kaj bi vam drugi izvozniki svetovali.
Tomaž Savšek (TPV): Raziskovalno-razvojna partnerstva kot konkurenčna prednost v mednarodnem poslovanju – kako?
Da lahko prideš na trg oz. se obdržiš, moraš ponuditi nekaj boljšega, drugačnega. Za to je potrebno znanje, ki pa je vedno bolj razpršeno. Načrtno vodena, finančno spodbujena raziskovalno-razvojna partnerstva so zelo dober način za pridobitev teh znanj, rešitev. S tem smo bolj konkurenčni v boju za pridobitev novih ali širitev obstoječih poslov v mednarodnem okolju. V prispevku bomo slišali nekaj praktičnih izkušenj, kako pristopiti in voditi takšna partnerstva, da imamo največji učinek na mednarodnem trgu.
Jamina Golob (Troia) : Kako osvojiti novo naročilo v tujini ob uveljavljenih mednarodnih konkurentih?
V prispevku bomo spoznali izkušnje in uspešen pristop, ki so podjetju Troia omogočili pridobiti posel na mednarodnem razpisu operaterja električnega omrežja AST v Latviji: Kaj so naredili v predprodajni fazi, kako so vodili aktivnosti, kako so zaključili prodajni posel…kaj vse narediti za vstop na nov trg, ko imaš glede na mednarodno konkurenco omejene resurse? Koristno za vse, ki se soočate z izzivom, kako osvojiti trg ali stranko, ko imaš omejene resurse in mednarodno še nisi zelo uveljavljen.
Jure Tomc (JTBD): Praktične izkušnje vstopanja oz. prenosa znanja na Kitajsko
V prispevku bomo spoznali izkušnje iz različnih industrij, kako podjetja vstopa na azijske trge. Predvsem izkušnje s prenosom znanja in tehnologije – kako začeti, kako peljati proces, kje so prepreke…nekaj praktičnih izkušenj na osnovi dejanskih primerov vstopanja na azijske trge kot so ga imeli npr. IT podjetje, medicinsko podjetje biotehnološko podjetje… Koristno za vse, ki razmišljate kako povečati obseg svoje prodaje na trgih Kitajske.
©2018 Časnik Finance, d. o. o. Poslovna akademija Finance