Glavna tema 4. Izvoznega fokusa, ki ga je v ljubljanskem hotelu Slon organizira Poslovna akademija Časnika Finance, je bila povezovanje za mednarodni prodor. Tekma prihodnosti ni več med podjetji, temveč med globalnimi verigami vrednosti. Če vas v teh verigah ni, vas ni nikjer.
Pri globalnih verigah vrednosti gre za splet aktivnosti
Matevž Rašković iz ljubljanske ekonomske fakultete je začel z zgodovinskim pregledom globalnih verig vrednosti od kolonializma naprej. “Pri globalnih verigah vrednosi gre za splet aktivnosti od ideje, prototipa, do končnega izdelka in spremljajočih storitev. Ne gre samo za, kako nekaj kupiti, ustvariti ali prodati, temveč, kako v teh verigah ustvarjati višjo dodano vrednost,” je pojasnil.
“Vključenost slovenskih podjetij v globalne verige vrednosti je glavni motor rasti slovenskega gospodarstva. Pravilen način razmišljanja je, kako se spraviti iz cone udobja in razumeti, kje v globalni verigi vrednosti se ustvari največ vrednosti in kako se premikati tja, da postanemo bolj konkurenčni”, pravi Rašković.
Več o dogajanju na 4. izvoznem fokusu si preberite tukaj
Ocena poslovnih priložnosti – globalne verige vrednosti, tuje tržišče Danes se konkurenčni boj na domačem in mednarodnih trgih ne bije več na ravni posameznega podjetja, temveč na ravni globalnih verig ali celo omrežij vrednosti. Zlasti na mednarodnih trgih podjetja gradijo svoje konkurenčne prednosti na osnovi odnosov s svojimi dobavitelji in njihovimi dobavitelji, s svojimi kupci in njihovimi kupci ter drugimi partnerji in celo konkurenti. Kot kažejo številne raziskave, pa slovenska podjetja ob številnih omejenih virih vseeno prepogosto na mednarodnih trgih nastopajo sama in se ne zavedajo pomena povezovanja ter vključitev v t.i. globalne verige oz. omrežja vrednosti. Kako prepoznati pomen globalnih verig vrednosti in poiskati v njih priložnosti za slovenska mednarodna podjetja? Kako iskati in najti svoje mesto v globalnih ver verigah? Kako se učiti in napredovati v globalnih verigah vrednosti? Kako se povezovati in mrežiti? Vse to so izzivi za številna slovenska mednarodna podjetja, zlasti majhna in srednje velika. O teh izzivih bo govora v uvodnem prispevku Izvoznega fokusa.
Odmor
Vodstveni in kadrovski izzivi mednarodne širitve Vodena diskusija o kadrovskih izzivih mednarodne širitve.
Odmor
Prodor in obstanek na azijskih trgih Optacore je specializirano za razvoj tehnologij in naprav za proizvodnjo specialnih optičnih vlaken, ki so namenjena uporabi v senzorski tehniki in tehnologiji, fotonični tehnologiji, biomedicini, naftni industriji… Gre za zelo fokusirano dejavnost s specializiranimi strankami. V prispevku bomo slišali izkušnje, kako so osvojili svoje stranke v Aziji in kako jih ohranjajo.
©2018 Časnik Finance, d. o. o. Poslovna akademija Finance