16. Izvozni fokus je potekal 18. oktobra 2018, od 9.00 do 13.00 ure v kongresni dvorani Kristalne palače.
V ospredju šestnajstega izvoznega fokusa so bile Nove rešitve izzivov mednarodnega poslovanja.
Zadnji Izvozni fokus v letu 2018 smo namenili novim rešitvam ključnih izzivov mednarodnega poslovanja. Predvsem na področju mednarodne prodaje in trženja, logistike. Spoznali smo, da mednarodna prodaja pogosto zahteva velike spremembe v naši ponudbi. Mogoče je potrebno povsem spremeniti svojo ponudbo.
V čast in veselje nam je bilo, da smo kot uvodnega govorca gostili red. prof. dr. Mojmirja Mraka iz Ekonomske fakultete, ki nam je napovedal, kakšno bo gibanje mednarodnega gospodarstva v 2019.
Nadaljevali smo z zelo zanimivim in sproščenim pogovorom s komercialnim direktorjem Kolektorja Etre, gospodom Petrom Novakom. Kolektor Etra je bila na letošnji Izvozni konferenci razglašena za najboljše izvozno podjetje in ji je podeljen naziv zmagovalec slovenskega izvoza.
Svoje izkušnje z mednarodnim poslovanjem so po odmoru delili Žan Menart iz podjetja Smart Optometry, mednarodni gost iz podjetja Gebruder Weiss, Peter Waldenberger in Rok Kokalj iz podjetja Nevron ter Mitja Špende iz podjetja Creatim Ržišnik Perc d.o.o.
IZ PROGRAMA
Prihod udeležencev in registracija
Kakšno bo mednarodno poslovno okolje v letu 2019
Uvodničar 16. Izvoznega fokusa je bil red. prof. dr. Mojmir Mrak (Ekonomska fakulteta):
Svetovno gospodarstvo v letu 2019: pričakovani trendi in ključna tveganja
V prispevku smo slišali razmišljanje o tem, kaj naj bi se dogajalo v svetovnem gospodarstvu in še zlasti v EU v letu, ki prihaja, ter o ključnih makro izzivih, s katerimi bodo soočeni slovenski izvozniki. Zanimivo in koristno za vse, ki se že pripravljajo na prihodnje poslovno leto, in jih zanimajo gibanja na mednarodnih trgih.
Pogovor z uspešnimi mednarodnimi poslovneži
Gost pogovora je bil Peter Novak (Kolektor Etra), s katerim smo se pogovarjali, kako so pred več kot 20 leti sprejeli odločitev o tržni usmeritvi in ciljnih trgih, kako je skupaj z ekipo dosegel, da sedaj med več kot 200 transformatorji, ki jih naredijo vsako leto, v Sloveniji prodajo 5 do 6, ostale pa izvozijo. Govorili smo, kako izbirati sodelavce za mednarodni uspeh. Odkrivali, kako se razlikovati od mednarodnih konkurentov, ki so nekajkrat večji od tebe. Čaka nas zanimiv, motivirajoč in koristen pogovor.
Odmor
Logistika, reorganizacija ponudbe in prodaje za mednarodni uspeh – primeri dobre prakse
V prispevku bomo skozi praktični primere spoznali na kaj vse moramo biti pozorni, ko urejamo mednarodni prevoz naših izdelkov z zunanjim partnerjem. Kako urediti odnos, da ne bo težav v primeru poškodb, skritih poškodb ali izgube blaga. Kaj moramo narediti, da bo mednarodni transport naših izdelkov ustrezno urejen zavarovan. Koristno za vse, ki želijo mirno »spati« glede mednarodnega transporta svojih izdelkov. Prezentacija
V prispevku bomo videli, kako je podjetje svoj prvotni proizvod po pogovoru z uporabniki (prek 300 uporabnikov s celega sveta) povsem spremenilo in doseglo več kot 40.000 novih strokovnih uporabnikov. Sedaj prvotni izdelek (aplikacijo) podarijo in imajo prihodke iz povsem drugega naslova. Kako preveriti primernost svojega izdelka na globalnem trgu? Kako potem bazo uporabnikov uporabiti za prodajo drugih izdelkov in nenazadnje vključiti uporabnike v razvoj teh novih rešitev? Nekaj odgovorov bo prikazano v tem prispevku. Prezentacija
Podjetje Nevron, kjer izvoz predstavlja 95% prometa, je prisotno na globalnih trgih, kjer s pomočjo lastnega IPTV razvoja zagotavljajo uporabo številnih interaktivnih storitev na TV-zaslonu in drugih uporabniških napravah. Pogosto se borijo z multinacionalkami z velikimi marketinškimi proračuni, zato so za uspeh potrebne posebne taktike. V prispevku bo pokazano, kako so hitro rast poslovanja podprli z reorganizacijo prodaje, postavitvijo digitalne strategije in uporabo digitalnih orodij pri generiranju (globalnih) prodajnih priložnosti. Zanimivo za vse, ki imajo izziv rasti in generiranja prodajnih priložnosti v digitalnem globalnem okolju. Prezentacija
GALERIJA
©2018 Časnik Finance, d. o. o. Poslovna akademija Finance